Servis
Na co si dát pozor?
- Servisní interval udávaný výrobcem je nedostačující, lepší je interval 10 000km.
- Pravidelně měnit olej každý rok anebo po najetí 10 000km
- Výpustný šroub olejové vany se nachází nad úrovní dna olejové vany - nedojde k úplnému vypuštění. Řešením je vytlačit(vylisovat) šroub nepatrně pod úroveň dna olejové vany.
Pro servisní zásahy doporučuji sehnat servisní příručku a pro případná potvrzení zásahů i oprav je nutné vlastnit diagnostický nástroj a software. Takový nástroj může být například Lexia 3 pro vozy Citroen i Peugeot.
Servisní interval
Servisní interval je počítadlo, které ukazuje počet zbývajících kilometrů do servisní prohlídky. Nemá žádnou jinou extra funkci a i po jeho doběhnutí není ohrožena funkčnost vozidla - pouze se rozsvítí kontrolka v podobě klíče na palubní desce - auto jede dál. Má informativní charakter, aby bylo pro uživatele jasné, kdy má provézt předepsanou servisní prohlídku. Standardní servisní interval je dle většiny názorů příliš dlouhý a tak jej doporučuji zkrátit na standardních 10 000km. Bohužel tento interval řeší pouze najeté kilometry a neřeší uplynulou dobu, pokud tedy najedeme pouze 1 000km za rok, dle kontrolky servisního intervalu by nás čekal další servis za 10 let a to je nevhodné. Většinou po uplynutí jednoho roku dochází k servisu. Běžně se pak po ujetí intervalu mění olej, olejový filtr a případně i vzduchový filtr a další.
Reset servisního intervalu
Obnovit servisní interval lze buď diagnostickým nástrojem anebo přímo ve voze. Reset servisního intervalu přímo ve voze považuji za komfortní, jednoduchý a bez nutnosti dalších pomůcek či znalostí. Postup pro obnovu přímo ve voze je následující:
- Vypnout zapalování
- Držet tlačítko nulování km
- Zapnout zapalování
- Setrvat v držení tlačítka nulování km dokud nedoběhne odpočítávání na displeji
- Vynulování servisního intervalu
Změna délky servisního intervalu
Upravovat hodnotu délky intervalu lze pouze s použitím kvalitního software a diagnostického nástroje Lexia 3 pro vozy Citroen i Peugeot.