Vítejte v mém světě motorů!
Mé začátky motorismu
Na motorkách jezdím od dětských let. Začínal
jsem na miniverzi Mopeda, kterého postavil můj děda. Byl to
neuvěřitelný stroj pro kluka jako já, když mi bylo deset let.
Základ byl na rámu silného dětského kola a převodovka se dvěma převodovými
stupni. Po uplynutí několika let jsem přesedlal na Jawu 50, kterou mi věnoval
můj táta. Byl to jednosedadlový "fichtl". Jezdili jsme s kamarády po vsi a
vymetali polní cesty, jak se jen dalo. To byly časy.
V patnácti letech jsem
dostal Yamahu DT-80 s vysokootáčkovým motorem po svém bráchovi, výkonem byla
v tu dobu pro mě jako hurikán. Moto jsem osedlal zhruba na rok a poté jsem
se motorkám pár let nevěnoval.
Neomezený řidičák
Jakmile jsem si začal vydělávat peníze, složil jsem zkoušky
na řidičský průkaz A21. Pořídil jsem si Kawasaki ER-5, kterou jsem měl pouze rok.
Zažil jsem den před odjezdem na dovolenou do Itálie dopravní nehodu,
po které byla motorka kompletně zrušená. Po nehodě jsem byl rok bez
motorky a s tím jsem měl problém. Začal jsem kout pikle a koukat po
dalších strojích.
Jednoho dne jsem se jel podívat na pětistovku od
Suzuki, byla to láska na první pohled. Brzy vjela do garáže tedy ojetá
motorka Suzuki GS500E z roku 1998. Je to senzační motorka, která mě naučila jezdit
i servis.
Po pěti letech, co s sebou
vozím "baťůžek" začal být ale výkon nedostačující. Suzuki jsem prodal a
přišel nový stroj Kawasaki Zr-7. Motorku se snažím zarhnovat péčí a
dobrým servisem.
Kam mě to táhne
Už jako malý jsem s dědou běhal kolem motorek a dokonce mi jednu
i sám jako malému chlapci sestavil. Líbilo se mi s ním leccos
opravovat a v kombinaci s motorkami jsem měl hned jasno, že budu mít
jednou garáž a v ní motorku... Anebo dvě?
Jízda na motorce se mi velmi líbí, dokáže mě pohltit a přesto neovládnout.
Cestování na motorce dává pocit svobody a možností. Vítr fouká kolem a
projížďka končí mnohdy až tam, kde samotná silnice.
Jaké se mi líbí stroje?
Líbí se mi klasické a jednoduché motorky
vypadající jako „naháči“, když je všechno vidět
a dostupné. Zvuk mě fascinuje jedině u dvouválců, je tak
hluboký a „brumlavý“, když je slyšet interval mezi
výbuchy paliva v motoru. Také se nechám unést modernějším vzhledem
typickým motorkám do roku 2000. Nepohrdnu ani jednoduchým, ale
silným endurem.
Mám rád Café Racer stavby motocyklů.
Nemám rád ostré hrany na motorkách a trochu
se mi příčí dnešní vzhled motorek, jejich složitost a mnohdy přeplácanost.
Favoriti
- Harley Davidson Sportster 1200
- Suzuki SV 650
- Suzuki GS500E
Jak koupit moto?
Nákup vlastního stroje je samostatná kapitola vyžadující pozornost.
Údržba
Pro údržbu je nutné si obstarat servisní příručky a také nářadí. Dle výrobce jsou vyžadovány
také různé nástroje. Pro synchronizaci karburátorů mám carbtune.