Vítejte v mém světě motorů!

Mé začátky motorismu

Na motorkách jezdím od dětských let. Začínal jsem na miniverzi Mopeda, kterého postavil můj děda. Byl to neuvěřitelný stroj pro kluka jako já, když mi bylo deset let. Základ byl na rámu silného dětského kola a převodovka se dvěma převodovými stupni. Po uplynutí několika let jsem přesedlal na Jawu 50, kterou mi věnoval můj táta. Byl to jednosedadlový "fichtl". Jezdili jsme s kamarády po vsi a vymetali polní cesty, jak se jen dalo. To byly časy.

V patnácti letech jsem dostal Yamahu DT-80 s vysokootáčkovým motorem po svém bráchovi, výkonem byla v tu dobu pro mě jako hurikán. Moto jsem osedlal zhruba na rok a poté jsem se motorkám pár let nevěnoval.

Neomezený řidičák

Jakmile jsem si začal vydělávat peníze, složil jsem zkoušky na řidičský průkaz A21. Pořídil jsem si Kawasaki ER-5, kterou jsem měl pouze rok. Zažil jsem den před odjezdem na dovolenou do Itálie dopravní nehodu, po které byla motorka kompletně zrušená. Po nehodě jsem byl rok bez motorky a s tím jsem měl problém. Začal jsem kout pikle a koukat po dalších strojích. Jednoho dne jsem se jel podívat na pětistovku od Suzuki, byla to láska na první pohled. Brzy vjela do garáže tedy ojetá motorka Suzuki GS500E z roku 1998. Je to senzační motorka, která mě naučila jezdit i servis. Po pěti letech, co s sebou vozím "baťůžek" začal být ale výkon nedostačující. Suzuki jsem prodal a přišel nový stroj Kawasaki Zr-7. Motorku se snažím zarhnovat péčí a dobrým servisem.

Kam mě to táhne

Už jako malý jsem s dědou běhal kolem motorek a dokonce mi jednu i sám jako malému chlapci sestavil. Líbilo se mi s ním leccos opravovat a v kombinaci s motorkami jsem měl hned jasno, že budu mít jednou garáž a v ní motorku... Anebo dvě?

Jízda na motorce se mi velmi líbí, dokáže mě pohltit a přesto neovládnout. Cestování na motorce dává pocit svobody a možností. Vítr fouká kolem a projížďka končí mnohdy až tam, kde samotná silnice.

Jaké se mi líbí stroje?

Líbí se mi klasické a jednoduché motorky vypadající jako „naháči“, když je všechno vidět a dostupné. Zvuk mě fascinuje jedině u dvouválců, je tak hluboký a „brumlavý“, když je slyšet interval mezi výbuchy paliva v motoru. Také se nechám unést modernějším vzhledem typickým motorkám do roku 2000. Nepohrdnu ani jednoduchým, ale silným endurem.

Mám rád Café Racer stavby motocyklů.

Nemám rád ostré hrany na motorkách a trochu se mi příčí dnešní vzhled motorek, jejich složitost a mnohdy přeplácanost.

Favoriti

Jak koupit moto?

Nákup vlastního stroje je samostatná kapitola vyžadující pozornost.

Údržba

Pro údržbu je nutné si obstarat servisní příručky a také nářadí. Dle výrobce jsou vyžadovány také různé nástroje. Pro synchronizaci karburátorů mám carbtune.